Vendégblogger: BRRip vs. BDRip | fikablog

Vendégblogger: BRRip vs. BDRip

2010 március 17th Szerző: admin Leave a reply »

Érdekes cikket kaptam egy, a HD release-ekben jártas embertől, amiben néhány tévhitet oszlat el, és néhány dolgot konkretizál az új technikákkal kapcsolatban. Nem mindenben értek vele tökéletesen egyet, de arra kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok a témáról.

(Random anyázásért benézők balra el - ez most nem a ti postotok.)

BRRip vs. BDRip, avagy XviD is dead?

Mostanában egyre nagyobb divat BRRipet készíteni, sorra alakulnak a vérpistike gruppok, akik ontják magukbol a szemetet… De ne szaladjunk ennyire előre, miről is van szó egyáltalán?

BDRip: A forrásunk maga a Blu-ray lemezen lévő film, ezt kódolja át a készítő általában XviD alatt 720*x-nél kisebb felbontásba.
BRRip: A forrás egy már elkészült release, vagyis  - jobb esetben - egy 1080p-s felbontású .mkv kiterjesztésű film, és ebből készül egy 720*x-nél kisebb felbontású, általában XviD alatt kódolt .avi.

Íme egy film ugyanazon képkockái BDRip és BRRip kódolás alatt.

Miért is készítenek BRRip-et? Az általános magyarázat erre a tűéles, DVDRip-nél jobb minőségű kép. A valódi magyarázat viszont az, hogy a Blu-ray lemezek megjelenése hamarabb van, mint a DVD-é, ráadásul a Blu-ray release megjelenését jóval megelőzi az abból készült 720p, illetve 1080p rip. Ezáltal nem kell 30-45 GB-okat leszedni (már ha egyáltalán leszedi, és nem csak átnevezi egy másik csapat munkáját), elég a 4-8 gigás rip, kevesebb idő, kisebb arányrontás, stb. Azt meg sem említem, hogy ha esetleg hangot kell nyújtani, igazítani, még arra sem veszik a fáradságot, hogy egy-két tutorialt elolvassanak, és a megfelelő programokat használják (értsd, nem BeSweet, BeLight, és társai, hanem pl. eac3to, AC3 encodert). Ez persze a minőség rovására megy.

Gondoljunk csak bele. Elkészül egy 4 gigás (720p), illetve egy 8 gigás (1080p) rip, a csapat saját beállításaival, filtereivel, élesítéseivel, amivel nincs is semmi gond. Értelemszerű, hogyha ezeket veszik forrásnak, (és rápakolják a maguk filtereit, élesítéseit, stb.) azzal csak rosszabb eredmény jöhet ki. Egy release akkor jó, ha az adott mérethatárhoz viszonyítva minél hasonlóbb a kép a forráshoz. Sokan azzal érvelnek, hogy még így is jobb a képe, mint egy DVDRip-é. Azzal, hogy az összes kódoláson és beállításon kétszer megy át a film, sokkal inkább eltér a forrástól a kép, mintha egyenesen a forrásból lett volna lekódolva. Igaz, jobb, mint egy DVDRip, de az élesítés, fényerőállítgatás miatt - hiszen az ikszedik kódoláson megy át a film - teljesen eltér a forrástól a kép. Nem is beszélve azokról, akik 720p-ből kódolnak újra. Na, az az igényesség teteje. Megjegyzem, egy BDRip-et ugyanannyi idő elkészíteni bármilyen gépen, mint egy BRRip-et.

Pár szót a bitrátákról. Sokan abban a tévhitben élnek, hogy minél magasabb egy film bitrátája, annál jobb minőségű a kép. Tévedés. Adott felbontásnak ugyanúgy vannak határai, egy 720*x-nél kisebb felbontású XviD nem lesz jobb 3000 Kbps-en, mint 1500-on. Ez tény. Felesleges emiatt megnövelni a méretet 3 GB-ra, miközben 4 GB-tól már gyönyörű 720p HD filmünk van.

Ha már a 720p-nél tartunk, nem tudom ki volt az a vadbarom, aki kitalálta, hogy XviD alatt kódolja le a filmet 720p felbontásban. Ezt az ötletet már a legelején elvetették a release-erek, mert a végeredmény annyira gyalázatos volt. HD felbontásra van kitalálva a h264, nem véletlen, hogy mindenki azt használja.

Reménykedem abban, hogy a jövőben egyre több BDRip születik, és elfelejtjük végre ezt a rossz divatot. Egyszer talán megérjük, hogy az XviD-et is elfelejthetjük - az új lejátszók már támogatják a h264 lejátszását - de ez még a jövő zenéje.

65 comments

  1. Ben szerint:

    érdekes post, jó hogy kikerült.

  2. Csí szerint:

    sztem korrekt és pontos.
    annyit tennék hozzá,h valóban hamarabb kijön, de ha már muxolunk, legalább legyen benne parasztvakítás is, mivel általános tévhit,h sokkal jobb mint a dvdrip…
    attól még,h külföldi valami ugyan úgy lehet szar, de ezt sokan nem fogják fel.
    “Ha már a 720p-nél tartunk, nem tudom ki volt az a vadbarom, aki kitalálta, hogy XviD alatt kódolja le a filmet 720p felbontásban”
    én se, de egy tarkólövés kijárna érte…:)
    “az új lejátszók már támogatják a h264 lejátszását - de ez még a jövő zenéje.”
    odébb lesz, de várjuk már:)
    egy dolog csak megjegyzésnek, mi baj van a besweet-el?:)

  3. lionhearted szerint:

    Huhh, sok információ ez egyszerre. Én is egy ien vér13pistike random group tagja vagyok (egészen pontosan 1 taggal rendelkező group). Beismerem, szégyen és gyalázat az a sok fos, amit okádok magamból.

    De azért szeretnék hozzászólni, hamár itt vagyok. Én is többnyire brripet készítek, méghozzá 720p x264ből, márcsak ezért is lehet utálni, anyázni. De vegyük észre, manapság a 720p x264 se a régi, nem 4mbites képpel készül, hanem 6-7-8mbittel. Nem is fér rá DVD5re…
    Nem azért szedem le a rippeket, mert így kevésbé rontom vele az arányomat (lévén, hogy a bluray lemez szinte kivétel nélkül free, ellentétben sokrsozr a ripekkel), a netem se vészes, mindkettő lejön belátható időn belül. Lusta vagyok hangot nyújtani, ez is igaz, de igazítást mindig megnézem, hogy passzol-e.
    Viszont jó csapatok x264-e elég jól van filterezve, szerintem felesleges ezeket tovább nyomorgatni, márcsak azért is mert tovább rontom vele, és nekem is árt, sokkal tovább tart az egész encode…
    Egyébként csak 1080p és BD esetén hasonló az encode ideje, 720p forrásnál sokkal gyorsabb. :)
    Olyan wtf nagyságú bitrátát én se használok, az nc…bár a HDMI után lehet egyre több okos lesz…

    És hamár a 720pnél tartunk, az xvid 720p nem olyan szar, mint hinné az ember. 3mbit körül (ami ugye ma már - mint említettem korábban - fele az x264 HDnak) egész kultúrált képet ad, fele annyi helyet foglal, fele annyi idő alatt lejön, és minden füstüs asztali gépen fut. Mert ez is sokaknak ok, hogy 6 éves géppel, nem fut neki a HD (persze van jópár akinek futna, de ehhez is gyépések, ezt is adom).

    Mindent összeadva, a filmeket én HDban nézem, de ettől még nem tartom szedetvetett hülyeségnek a 720p xvidet, amit én is készítek, szintén 720p forrásból. :)

    Egyébként ez az ötlet se magától jött, Vision is így tesz már jóideje. (bármint, hogy 720p a forrása) Nem akarom magamat hozzá hasonlítani, valószínűleg ő messze jobban ért hozzá, lehet használ is valami kis filterezést, nem tudom, sosem tudom meg.

    Értelmes kommentekre válaszolok, nem kívánom a szintet lejebb vinni.

  4. gorin szerint:

    Csi
    a besweetnek az a baja nem vegez pontos munkat mar szetszedesnel sem (wavokra) nyujtasra pedig alkalmatlan….bar utolso verziokat nem teszteltem….es az is igaz arpi fele
    hdaudiotoolsnal nem lattam meg jobbat es egyszerubbet
    lionhearted
    a HD-nak pont az a lenyege ,hogy azon a felbontason a legjobb minoseget adja , erre van a h264 kitalalva az xvidet anno nem erre talaltak ki….hiszen akkor meg hd-se volt….
    lejatsza nem jatsza ertelmetlen taglalni a lenyeget vesziti igy el a film a 720p-s HD minoseget
    ui: arrol nem is beszelve bdripet xvid alatt lejatszana tuti a gepe es semmivel nem lenne szebb a kepe mint ennek az ertelmetlen 720p xvid alatt okossagnak

  5. Csí szerint:

    @gorin
    mondjuk én mp3 kódolásra használom, nekem eddig nem volt gondom vele.

  6. abba szerint:

    arra jo is, de nyujtasra alkalmatlan

  7. lionhearted szerint:

    Gorin: Azzal, hogy nincs összenyomorítva a kép, a ma használatos monitorokon 1:1ben tud megjelenni a 720p xvid, élesebb, tisztább képet adva.
    Értem én, hogy ez nem HD, senki se állította, de azt se mondja senki, hogy semmivel nem jobb, mint egy 480p. És továbbra sincs senki megfosztva az igazi HD adta szépségektől. Ez csak egy bónusz lehetőség. Igazából csak a ripperek és a relanzátorok idejét veszi el…

  8. Spion szerint:

    Na ezért van az,hogy normális nagy felbontású tévén a hdtv alkotásai többnyire kibasszák a szemedet és csillognak a sűrű vonalak mint az állat.

    Én úgy vagyok vele, hogy ne látsszon minden szőrszál, de lássam mi történik a képernyőn.

    Szerintem másképp kéne első sorban jelölni a filmeket:

    Asztali lejátszó, illetve pc és egyéb nagy teljesítményű lejátszók.

  9. lopimpili szerint:

    Ugyan itt némileg off, de azért jó látni, mennyire fejlődik a technika. Knight kifejlesztette az érintetlenül tömörítő CCE-t…

    http://paste-it.net/public/c58dae4/

  10. SaNyAE szerint:

    Én nagy filmgyűjtő vagyok, és az 1080-as mkv-kat teszem félre, kivéve a természetfilmeket, mert azokat eredeti m2ts-ben teszem el. Azon jobban kijön, ha már kódolt. Megnéztem én is már egy BRRip-et, de, ahogy a cikkben is írva vagyon, nekem a színvilága nem jött be meg az agyonélesítés. Számomra zavaró volt.
    Ha pedig valaki már kódolásra adta a fejét, és az idejét, akkor csináljon minőségi anyagot. A “kodolas.bat” ugyanaz mintha BD a forrás.
    Én meg azt szeretem, ha minden részlet látszik, ha már HD. Mert plazma TV-n a DVD is jól néz ki, de egy jól elkészített 720p film és a DVD között óriási a minőségi, részletbeli különbség. 720 és 1080 között már csak kicsi, csak közelről látható.

  11. lolkabolka szerint:

    Aki tud válaszolni arra, hogy mi értelme van egy 720p.x264 releaset, átkódolni 720p.xvidbe azonos/közel azonos bitrátára az elárulhatná. Köszönhetően a coreavc fejlesztőinek 6 éves konfigon egymagos procival is kényelmesen lejátszhatóak a 720p filmek 98%ban. Ez ilyen szarnak pofon rilíz, 2 gigás dvdripet átkódoljuk 1,4gigába mer csak és az jó. Az xvid nem alkalmas nagyfelbontású filmek kódolására, rondább és lassabb mint a H264, pont azért ezt fejlesztik és erőltetik, senki sem használ xvidet nagyfelbontásra csak a TLre szakadt unatkozó i7es gyerekek akik nem tudnak már mit kitalálni és 25 perc alatt átfossák az x264 filmekből az xvid verziót.
    Aki meg olyan “igénytelen” hogy 4.5 gigás x264 helyett inkább egy 3 gigás abból kódolt xvidet szed le, az legyen boldog azzal a tudattal, hogy ő mekkora jó minőséget tölt

  12. hcboy szerint:

    @lionhearted
    “És hamár a 720pnél tartunk, az xvid 720p nem olyan szar, mint hinné az ember. 3mbit körül (ami ugye ma már - mint említettem korábban - fele az x264 HDnak) egész kultúrált képet ad”

    Szerintem meg egy 1,5 Mbites BDripnek jobb a minősége mint egy 3Mbites 720p-xvidnek .
    Képkockára illetve blokkokra számítva sokkal nagyobb bitrét jön ki a fele akkora BDrip -re , és leginkább ez az ami számít . Mert a 720p @ 3Mbiten az elégtelen bitrét miatt sajnos minden részlet egy nagy pacában el fog tünni , és SZERINTEM (nem teszteltem , nem volt rá időm/kedvem , szóval csak szerontem) a BDrip ezek az okok miatt a kisebb felbontás ellenére is több részletet fog tartalmazni mint a nagyobb felbontású , de irreálisan alacsony bitrétű társa . Ha van kedved teszteld le .
    Egyébként a 720p filmeket még az asus EEE box -om is lejátsza amiben az 1.6 -os intel atom és 1G ram nem egy erőmű , de mégis elviszi , tehát aki PCn nézi , nem hiszem hogy nem viszi a gépe . Mégiscsak 2010 -et írunk , lassan itt a világvége !
    Másik meg hogy a WD csoda asztali lejátszója ~30-35e ft -ért !MINDENT! lejátszik . Persze 30e ft is pénz , sokaknak nem is kis pénz , de aki HD -t akar lejátszani , és már vett 80-100e ft -ért egy erre alkalmas TV -t , az még 30e ft -ot csak ki tud préselni magából . Aki meg ugyebár még a képcsövessel nézi az meg úgysem tölti le (bár sajsos sok idióta igenis letölti a HD -t , mert az a képcsövesen biztos szebb lesz alapon… de erről most ne beszéljünk) a HD -t .

    Hirtelen ennyi , ha érdekel vkit vmi , akkor szóljon .

  13. k0valik szerint:

    Lenne három kérdésem, tényleg csak kérdés, nem olyan rávezető, költői hangsúlyban teszem fel, egyszerűen csak nem vagyok annyira jártas ebben a témában.
    –A 720p xvid és a kis méretű xvid témánáal azt kérdezném meg, hogy oké, lehet, hogy a blokkokra számítva nagyobb bitráta jön ki a sima brripre, de azt még széthúzza a lejátszó nem? Úgyértem a 720p-t ha monitoron már nem húzza szét a lejátszó telejs képernyőn, míg a simát igen. Akkor nem jobb mégis valamennyivel a 720p?
    –Nagy különbség van az 1080p és a 720p-s
    mkv HD-k közt?
    –Az alatt, hogy a “mostani lejátszók viszik az x264-et” azt értitek, hogy ha veszek egy dvdlejátszót most a mediamarktban, akkor az vinni fogja? Nem kell hozzá valami feltétlenül okos szerkezet, vagy BluRay lejátszó?
    Illetve még egy:
    –Mi a különbség a h264 és az x264 közt?

    • admin szerint:

      Azért az x264-es lejátszó még szerintem eléggé újdonság kategóriába sorolandó, ha a dobozán nincs rajta jól láthatóan, akkor valószínűleg nem kompatibilis vele. Mondanám, hogy ilyenkor kérdezz meg egy eladót, de ismerve a Media Marktos eladók szakmai hozzáértését, ne számíts semmi jóra.

  14. lionhearted szerint:

    @lolkabolka:
    Az a gond, hogy mamár alig látni 4,5gigás x264et. Bár ezt már írtam, de mindegy, nem kell elolvasni. AVC-t nagyjából senki nem használja, inkább egy k-lite + winfos media player megy, jobb esetben legalább ehelyett valami más, de coreavc nagyjából senkinek.

    @hcboy: Mint említettem, nálam mindkettő előfordul.
    Ha kicsiben nézed a monitor sarkában, azt mondom, hogy igazad van. Ha viszont kiteszed fullscreenre monitoron (hiszen igazából itt ez a célközönség, márha van egyáltalán) akkor máris ugyanakkora a “felbontás”, de a bitráta nem elég az üdvösséghez.

    És adom van WDnek is, van Seagate-nek is csoda lejátszója kár tagadni. De mint említettem, nem feltétlen HDTVre készülnek ezek, ha valaki buta, akkor azon nézi. Ezt én nem tudom kipróbálni, de szerintem azon is jobb a 720p xvid, mint a sima bd/brrip.

  15. hcboy szerint:

    @k0valik
    720p-xvid vs bd(/r)rip-xvid ben igazából ki kéne próbálni pár sample videót . Ha sok lesz az időm lehet megnézem , hogy mi is az igazság , de mint írtam is én ez így képzelem látatlanban , és tapasztalatból .
    1080p és 720p között olyan egetverő különbség már nincs , és persze kell hozzá 50+” FullHD -s megjelenítő is . Sztem 50″ alatt nem sok értelme van a FHD -nek .
    Az x264 egy tömörítő program ami h264 alatt tömörít . Tehát az x264 az egy progi a h264 meg egy tömörítési szabvány/eljárás . Ezt igazából nem tudom megmondani miért alakult ki hogy nem a tömörítési szabványt írjuk ki , hanem a tömörítő progit .
    Nem egy DVD-lejátszó nem fog h264 -et vinni , ne is reménykedj . Sztem a cikk arra utalt , hogy ma már olcsón lehet olyan asztali lejátszókat venni , ami játszi könnyedséggel viszi ezeket a tartalmakat .

    @lionhearted
    Nem vagyok benne biztos , mint elöbb is leírtam hogy ez így igaz , de mingyárt csinálok pár tesztet , úgyis van Bluray , és abból készült rip is a gépemen dögivel . Pár óra és csinálok pár próbavideót xvid és h264 alatt mind 720p -be mind pedig kis felbontásban . És utána mindenki el tudja dönteni , hogy neki melyik tetszik a legjobban . Este nézzetek vissza .

  16. lolkabolka szerint:

    lionhearted: persze mert vagy hosszú a film vagy angol dtsel már kevés lenne neki a dvd5 méret de van pár film ami így is elfér vagy csak magyar hanggal kényelmesen elfér dvd5ön. Persze rá lehet erőszakolni mindent 1 lemezre, de semmi értelme mert szart kevesen adnak ki a kezükből, hdbitsen pl sokszor engedélyezik a dvd5 méretű 720p encode feltöltését ha már van egy másik 720p feltöltve, persze ott is épeszű keretek között 1,5DTS helyett 448/640 ac3 hanggal.

    k0valik:
    1. hiába nagyobb a felbontása, kevés a bitráta a 720p felbontáshoz és ehhez még melléjön az xvid hiányossága, végeredményben nem lesz sokkal jobb a látható képminőség mintha egy sima ripet raknál ki teljes képernyőre
    2. különbség csak felbontásban van, ha méretre érted akkor ott is teljesen eltérő filmje válogatja. Animációs meg rajzfilmek kényelmesen elférnek dvd5 méretben is teljes felbontáson, míg egy jó kis szemcsés meg zajos film lazán megeszi a dvd9et is vagy akár többet
    3. Mostani lejátszók alatt a multimédiás eszközöket értik (wdtv,popcorn,dvico,htpc) nem a sima dvd lejátszós asztalikat, wdtv 25 körül már kapható áfával, usbn lekezeli a vinyókat, isoból játsza a dvdt tehát felesleg neki optikai meghajtó
    4. Semmi

  17. lionhearted szerint:

    Egyébként azért ennyire nem kell eltúlozni, hogy ugyanakkora bitrátával készülnének 720p xvidek…persze a mai eltúlzott világban, ahol a 480p dvdrip is 3mbittel készül, de ha nem is megyünk ilyen messzire, akkor is masszív 2mbittel…szóval mondjuk azt, hogy legalább a felére le kell csökkenie, de inkább még jobban a 720p xvidnek a 720p h264hez képest. Egyrészt a fele akkora bitráta miatt - legalább is én nagyjából azt használom, illetve, ahogy kijön egy normális mérethez -, másrészt hogy nincs mellette a 1,5mbites DTS angol. :) Kb 1gb-t nyom az is…

    Nekem is van most egy film, sok méretben, sok rlz…megprobáltam elkapni ugyanazt a pillanatot, nem igazán siekrült, pedig frameszámra mentem…mind1, a lejátszó ugyanaz…
    http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/42858
    A cím alatt több is látható, kommentelném is őket:
    BD - 720p xvid
    720p x264 - 720p xvid (a valódi forrása az xvidnek, így a szín és hasonló gondok abból adódnak, hogy az is olyan volt, most vettem csak észre :D )
    BD - 720p x264
    És utoljára, egy kis bónként: HDTV rlz - 480p rlz :D

    Majd egy másik, egy másik összehasonlításra:
    http://comparescreenshots.slicx.com/comparison/42859
    A cím magáért beszél, az első a 720pxvidem, a második a 480p felnagyítva. (valószínűleg az aspect ratio akkor ugrott el, amikor 16os oszthatóságbejött a képbe :) )

  18. hcboy szerint:

    Nah szóval ahogy igértem tesztelgettem .
    Egy kis techikai infó :
    Mind xvid alatt , mind x264 alatt megpróbáltam a legjobb beállításokkal dolgozni , és mindenhol az SD anyagok 720*400 -asok , míg a 720p -s anyagok 1280*720 -asok .
    A “Circus of the Freak The Vampires Assistant” volt az egyik áldozat , itt a brrip a “Cirque_Du_Freak_The_Vampires_Assistant_2009_iNT_1080p_Bluray_x264_Hun-Mont” -ből készült ő pedig a CBGB -t használta fel (köszi) . A hiányzó fekete csíkok addborders() -szel kiegészítve , de egyébként semmilyen más filtert nem használtam seholse .
    A másik alany a Cars volt amiben a brrip az én általam lekonvertált ripből készült el , amely természetesen szintúgy 1080p -s volt .
    A bitrét SD -nél 1500 Kbps volt , míg HD nál 3000 Kbps volt minden esetben .

    Ami elsőre feltűnt , hogy tényleg jobb a minősége a 720p-xvid nek mint az SD-xvid nek . Ez tény , bár nem annyira ami indokolná a dupla méretet .
    A másik nagyon szembetűnő jelenség , hogy x264 alatt messze jobb a kép mint az xvid alatt (ne feledjük , hogy még mindig azonos bitrét -ről beszélünk!) . Míg az xvid csak 1 halom “blokk-hegy” ből áll addig az x264 megtartotta a grain egy részét , és a részletek se vesztek a homájba .
    Másik észrevételem , hogy az x264 -gyel kódolt SD anyag kb ugyanannyi részletet képes volt megőrizni mint dupla bitréten a 720p-xvid . És én erre gondoltam , hogy ezt az xvid is képes lesz hozni SD -ben mint amit az x264 tudott , de ebben tévedtem .

    Node abba is hagyom a dumát , és itt vannak a linkek : (nemtom fw meddig őrzi meg remélem nem törli a fájlokat , esetleg ha vkinek van kedve illetve szervere áttolhatja máshova)
    Mindenhol az avi kiterjesztésű fájlok az xvidek , míg az mkv -ban vannak az x264 -ek .
    A fájlnevek meg sztem magukért beszélnek .
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.brrip.test.SD.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.brrip.test.sd.mkv
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.test.720p.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.test.720p.mkv
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.test.SD.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/cars.test.sd.mkv
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/Circus.720p.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/circus.720p.mkv
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/Circus.brrip.sd.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/Circus.brrip.sd.mkv
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/Circus.sd.avi
    http://www.fw.hu/hulyegyereck/circus.sd.mkv

    admin megjegyzés: ajánlom, hogy nevezd át őket valami másra (xxx.rar például), mert az ingyenes tárhelyszolgáltatók előszeretettel törölnek minden média fájlt különösebb indoklás nélkül. aki letölti az meg csak visszanevezi, és voilá.

  19. k0valik szerint:

    Még1, kicsit lehet hülye kérdés:
    Megkockáztatom, hogy lehet bluray, vagy épp mkv formátumból dvdr-t csinálni. Ha igen, akkor a dvd képe szebb lesz, mint az érintetlen dvd9é?

  20. hcboy szerint:

    Lehet , van is rá néhány példa a neten , és igen jobb a képe , de sok vele a macera , és idő . Persze akinek ez kell az neki tud esni .
    Egyébként a \-ratyiXpress\ -szes rilizek ilyenek .

  21. lionhearted szerint:

    Most komolyan azt “tesztelted”, hogy jobb-e x264? :D Ezt eddig is tudtuk.

  22. k0valik szerint:

    http://dl.dropbox.com/u/1290555/Minden%20szar/test.rar
    itt vannak a tesztfájlok egybecsomagolva, ha fw törölné őket

  23. Suicid szerint:

    itt most nem a “hozzáértőknek” lett szájbarágósan elmagyarázva

  24. gorin szerint:

    lionhearted
    azt hittem csak frameket nem tudsz kiszedni normalisan egy filmbol, de ezek szerint olvasni sem…
    az volt az egesz alapja xvid 720p-t hasonlitotta ossze kisebb felbontason 720/x el azonos bitratan es a 720p-xvidet 720p h264 el

  25. omfg szerint:

    megjegyezném, hogy mind xvidnél, mind x264-nél van még kismillió paraméter, gondolva itt a “level”-ezésre, a quant mátrixokra (ugye, ugye nem kell mindig a default h263-nál maradni), nomeg van még egy pár…

  26. lolkabolka szerint:

    levellel nem mész sokra ASL5 a plafon max bitrate miatt asztalik már nemigen szeretik felette, meg SD felbontáshoz untig elég xvid esetén, HDnál meg 4.1 standard szinte mindenkinél a DXVA miatt.
    custom mátrix meg tiltott, aki annyira hozzáértő, hogy egyedül tud helyes és stabil mátrixot alkotni az nem a videómuxolással villogtatja a tudását :P

  27. Leo szerint:

    sziasztok!!

    Szeretnék akkor én is veletek megbeszélni vmit vagy a ti véleményeteket kikérni!
    Gondolom egy páran ismeritek a rilizeimet és van közetetek biztos akinek nem tetszik ez természetesen elfogadhato! Akik eddig mondták negativumként h szar forrásbol dolgozom gondolok itt éppen a 720p-s blu-rayekre! Most erre mondhatom azt h igazatok van! De én itt arra szeretnék kitérni hogy volt rá példa h egyes 720p filmek képei szebbek voltak mint egy 1080-asé lehet azért mert aki készitette a 720p-s mkv-t szebben tömöritette le! Én gyakrabban használok 720p-t mint 1080asat ez inkább abbol adodik mivel nem olyan nagy a vinyom a laptopomon plusz a netem sem vmi nasa net! De a lényeg hogy szerintem vannak olyan 720p-s filmek melyek alkalmasak brrip-re! Hangsulyozom véleményem szerint! De természetesen akad olyan is aminek hanyagolhato a minösége abbol persze nem készül rip!

    Egy példát ha megengedtek nekem, és a véleményeteket várom! elkészitettem a blade trilógiát 720p-s bluraybol és itt van egy-két sample kép a filmböl:

    http://imagerz.com/QENPXEtvAwJVVlhNRQVQ

    http://imagerz.com/QENPXEtvAwJVVlhNQgVQ

    http://imagerz.com/QENPXEtvAwJVVlhMEQVQ

    http://imagerz.com/QENPXEtvAwJVVlhNRwVQ

    Természetesen ez nem mozgo kép ami végülis a lényegét adja! Ki tudja lehet h vki felteszi ncorra és akkor onnan nézhettek sample-t mert nem tudom h hova tudnám feltölteni hogy megnézhessétek!

    Ezuton kérnélek titeket az erös kifejezések használatátol h ilyen szar olyan szar! Ha vki reagál a hszre azt kérem kulturáltan mondja el h mi a probléma vele! Köszönöm:)

    Leo

  28. omfg szerint:

    lolkabolka: quantnál xvid esetén spec az MPEG és H263 közötti különbségre gondoltam (ugye ez a 2 szabványosított van), de ha neked kell csomót keresni akkor írok még 1, 2 paramétert aztán rágódj:
    - zónázás, feketeféhér bevágásokra, greyscale, stáblistára 10+-os quant
    - egymást követő bframek száma
    - i-frame interval

  29. Tooni szerint:

    Lenne egy kérdésem a szakikhoz. Van itt két film,
    Elite Squad,BDrip, Xvid 720×384 23,98 fps, mérete 1977,6 MB hossza 1:54:43
    valamint
    Casino Royale, Mpeg4 H264 1280×544, 23,98 fps, mérete 2141,3 MB, hossza 2:24:20.
    Kizárólag a H264 kodeknek köszönhető, hogy majdnem ugyanabban a méretben hosszabb és nagyobb felbontású, ergo jobb képminőségű film belefér? Az eltérés elég látványos. Milyen módszerrel érik el a jobb minőséget kissebb fájlban?

  30. lionhearted szerint:

    @gorin: Irigylem a humorérzéked. Már korábban is elnézést kértem a frame miatt, én ugyanarra a számú frame-re mentem minden esetben, nem feltétlen bennem a hiba.
    Másrészt az összehasonlítás ama része, hogy xvid vagy x264-e a jobb, olyannyiban értelmetlen, hogy eddig is tudnivaló volt, hogy az x264 jobb. Azmár sokkal érdekesebb, hogy a nagyobb, vagy a kisebb xvid-e, és köszönöm is hozzá a sample-ket. De úgy tűnik ő is belátta, hogy azért monitoron lehet látni, hogy 720p xvid jobb. Lehet, hogy számára nem ér duplaméretet, lehet másnak ér. Tovább megyek, lehet valakinek megér dupla méretet, de már annak is a dupláját sokkalja (gondolok itt az x264 rlzekre). Sok ember, sok különböző igény. Márha beszélhetünk igényről.

    Hamár olvasásnál tartunk: idéznék elöször tőled: “xvid 720p-t hasonlitotta ossze kisebb felbontason 720/x el azonos bitratan”, most a szerzőtől “A bitrét SD -nél 1500 Kbps volt , míg HD nál 3000 Kbps volt minden esetben .”

    Érdekes mód az ő gondolatmenetét tudtam követni, a tiedet viszont nem. Igazából azt se értem mi az, hogy “720p-t hasonlitotta ossze kisebb felbontáson”. Annak 720p a felbontása. : /

    @leo: Üdv itt. Valószínűleg eddig elkerülte a figyelmemet a rlzeid, de sok sikert hozzá. :)

    @omfg: Teljesen igazad van, de ha csak annyira szűkitjük a kört, hogy - feltéve, hogy hcboy féle tesztre utaltál - 2 xvid közti különbség, akkor legalább - felthetőleg- ugyanazzal a beállítoásokkal találkozunk, egyenlő esélyek. :D Lehet nem ez a legjobb, de ő ezt választotta.

  31. valaki szerint:

    @Tooni

    az xvid 2001-es fejlesztés
    a h264 2003-as fejlesztés
    az x264 2005-ös fejlesztés

    a tömegesen elterjedt asztali dvd lejátszók csak az xvid-et kezelik (maxmimum 720*576-ig), ezért kisebb felbontásban az xvid a legésszerűbb választás.

  32. perszemáá szerint:

    Nekem az a bajom, hogy brrip esetén csak szinkronossal találkozom, viszont sokan szeretjük az eredeti hangot, a magyar feliraton kívül az eredeti felirattal is. Tapasztalatom szerint ez még dvd esetében sincs meg, csak nagyon elvétve. 720p mkv (ha jól értem ez a bdrip) esetén viszont szinte mindig van. Ez irányba kellene valahogy lépkedni, mert a HD-ből lekódolt akármilyen 2 GB körüli filmeknek azért jobb a képük mint egy DVD5-re kódolt DVD9-nek, és még kisebb is. Csak az a fránya hangsáv, meg felirat lenne meg. A felirat gondolom pár kB, mégis lespórolják. :S

  33. lionhearted szerint:

    @perszemáá:
    Jelen esetben mind a brrip, mind a bdrip xvidnek számít. A 720p mkv, ami szintén BD lemezről készül, de azt úgy hívjuk, hogy 720p x264 (a tömörítő program után).

  34. hcboy szerint:

    Csak annyit fűznék még hozzá , hogy az hogy x264 vs xvid az nagyon rég óta egyértelmű , és a tesztbe is csak azért vettem bele , hogy lássuk , hogy a 720p-xvid nek semmi értelme , mert a méretet x264 -gyel sokkal lejebb tudjuk csökkenteni , és mint elöttem már más is írta az asztali lejátszók (tudtommal) nagy része NEM kezel 720*576 -nál nagyobb xvidet . Tehát ebben az esetekben a kompatibilitás úgyis ugrott a minőség meg elég egyértelmű még azonos méret mellett is , az meg hogy a rilizerek nem kódolnak ilyen kicsibe az megint más tészta . Legtöbb HD-encoder a legjobb minőségre megy , és sokszor megfeletkezik a kezelhető méretről , ami sztem is rossz . A tömörítésnek nem csak az a lényege , hogy teljesen eggyezzen a képe a bluray -jel , hanem az is hogy a lehető legkisebb legyen adott minőségen .

  35. gorin szerint:

    lionhearted
    idezgethetunk egymastol orrverzesig a lenyegen akkor sem valtoztat….
    magat a programot nem ismered (virtualdubmod) ahogy nezem ha azonos frameket nem tudsz kiszedni akkor hogy kodolsz? Elkered xy beallitasait mert azok jok?
    Hangot pedig hallas utan bsplayerrel igaz?
    nem te nem…..azert kozkincse tehetned nekunk a beallitasaidat virtualdubmodon hatha tanulhatunk toled es felhagyunk az encodolassal h264 en es xviden , mert valami iszonyat a minoseg nalad, sot a bdripet is elfelejtjuk mert 720p forras a jobb!!
    Tanulni szeretnenk kerlek ne fossz meg minket a tudastol

  36. lionhearted szerint:

    @gorin:
    örülök, hogy megint megosztottad velem kétségeidet, de szó sem volt arról, hogy amit csinálok az jó, vagy jobb bárminél.
    Egyébként, csak hogy ne maradj örökké válasz nélkül:
    1. nem vdubmoddal enkódolok, ettől függetlenül magát a programot ismerem, de mégsem ebből szedtem ki a frameket, sokkal inkább a közkedvelt MPC-HC volt segítségemre. Először kerestem egy random kevésbé mozgalmas frame-t, kimásoltam a számát, majd minden másik videóban az “Ugrás” segítségével arra a frame-re ugortam.
    2. az előbb kaptál rá választ, nem kértem el senkinek a beállításait, és nem is használom a vdubmodot. FYI vdubot már csak a sample kivágásnál használom, ez van, ez jutott.
    3. Bsplayert sem használok, nem is vagyok túl jó kapcsolatban vele. Hangot úgy állítom, hogy keresek valami feltűnő, viszonylag “kiugró” effektet (pl ajtó becsapódás, dörömbölés, vagy bármien kulcs zörej éssattöbi) majd MPlayerrel kockáról kockára haladva megnézem hol van a “hang” és hol a kép. Rövid számítások után (1képkocka 1/23.976 sec) kijön, h mennyivel van eltolodva. Lehet nem annyira pontos, mintha az angol hanggal hasonlítanám össze, és úgy huznám be, de kétségkívűl gyors, és egyszerű, és nem zavaró.
    4. iróniád megint hatalmasra sikeredett, csak így tovább, tuti te vagy mindenki kedvence. :)
    Egyébként apró logikai bukfenc, ha felhagynak az x264el, akkor nekem nem lesz forrásom. ;) Másrészt meg én is abban nézem a filmeket.. :(

    Most látom csak, HDpre-ről vagy, így már értem miért hiszel mindent saját magad elleni támadásnak. :) Csakhogy senki se kételkedett az x264 elsőbbségében, senki se tőrt annak babérjaira, sőt, “piacára” sem. Soha senki nem állította, hogy a világ legjobb dolga a 720p xvid, és hogy atomszuperkirály minőséget ad. Mindössze a relativitásról esett volna szó. De ha ennyire magadra veszed, akkor elnézést kérek, nem volt szándékomban senkinek a lelkébe gázolni, legyen az kicsi vagy nagy.
    Meghívót azért majd küldhetnél. :)
    u.i.: azért azt még megkérdem, ha nem okozok vele nagy gondot, hogy miért, mi volt a lényeg? Hogy értelmetlen? hasztalan? Ha igény van rá, akkor nem hiszem.
    Hogy nem ez a legjobb megoldás? Sosem állította senki, hogy az. Mindössze egy kompromisszum. A “piac” változik, ha van igény (kereslet) rá, akkor lesz rá “termék” is. Ha nincs vagy csökken/eltűnik, akkor a “termék” is gyorsan el fog tűnni.

    @hcboy: megértettük, de a kompatibilitás nemcsak abban merül ki, hogy az asztali játsza-e, hanem hogy a user le tudja-e játszani. :) És én örülök annak, hogy a HD-encoderek a legjobb minőségre mennek, szinte losslessnek tekinthetőek azon a felbontáson, amire készülnek. :) Csökken a méret, csökken az élmény, nő a kompatibilitás. Az élet csupa kompromisszum.

  37. gorin szerint:

    lionhearted
    Meg mindig nem erted mirol van szo voltakeppen…..Hojzinak van igaza felesleges esz erveket felhozni es leirni, miert nincs ra szukseg akkor is ontani fogjatok a felesleges rlseket majdnem 0 hozzaertessel…
    Felreertes ne essek nem azzal van gond ,hogy csinalni akarod (ill. akarjak ) hanem a hogyan es mit….
    Olyan grpok ontjak magukbol feleslegesen a filmeket akik
    -hangot nem tudnak normalisan nyujtani igazitani (ahogy leirtad te sem!!!)
    -nem ismerik a programokat amikkel dolgoznak vagy olyat hasznalnak ami arra alkalmatlan
    beallitasokrol nem is beszelve
    -forrast nem tudjak kivalasztani
    ezek utan kerdezem en erre van igeny? lehet
    van, de minoseghez semmi koze nem lesz…
    mindez elkerulheto lenne ha utannaolvasnanak , vagy kerdeznenek …..hagyjuk azt nem segit senki mert meg olyanrol nem hallottam kerdeztek egy rlser kollegat es nem segitett….

  38. lionhearted szerint:

    @gorin: Adj meg egy elérhetőséget, vagy keress fel nC-n. Szívesen elbeszélgetek veled, nemcsak itt.
    Szinte minden héten van egy cikk, vagy tutorial, amit elolvasok, de azok sem szentírások. Azt, meg hogy kit keressek fel (vagy bármeik másik vérpistike, akik azt se tudják, hogy kedd van vagy köd) nehéz eldönteni, eddig wingman-t is jónak hittem, de ahogy láttuk a comp. képeken eltűnt a színjük…pedig ahogy írják “brrip for pussies” -.-’
    Trinity-vel volt már egy üzenetváltásom, ő a hangnyújtásban segített, igazából egy weboldal címmel. :)
    És végül, hamár xvid, akkor barramundi jöhet a képbe, vele is váltottam már pár szót.

  39. lolkabolka szerint:

    Színeltérés adódhat az eltérő dekóderes megjelenítésből. Ha netről “loptál” képet akkor kicsi az esélye, hogy nálad is ugyanaz a beállítás mint amivel az a kép készült, ilyen összehasonlító képekhez az AvSP a megoldás, directshowsource esetleg ffmpegsource megnyitással mindkettő és akkor tuti nem játszik közbe a lejátszó féle filter állítgatás (PC/TV scale) és mivel azonnal látod framenként az eredményt lehet azonos frameről képet lopni nem lesz eltérés

  40. lionhearted szerint:

    Mindegyik a gépemen van, azonos lejátszó, azonos beállítások, és elvileg azonos frame…

  41. retardált vagyok, és olvasni se tudok szerint:

    Nem ide tartozó kérdés:
    Fikablog=Uid Torrent oldal?!
    IP Cím megegyezik

  42. k0valik szerint:

    Igen, valamint a blackdragon.hu és az okmányiroda.hu is a blog írójának kezében van, és igen, IP címeket gyűjt arról, hogy kik vannak a hazai warez magjában.

    • nincs szerint:

      Sőt, nagy fekete autók is vannak, és visznek mindenkit.

      Ja igen, és nemsokára összekapcsolják az adatbázisokat ezek az oldalak, és az okmányirodáról is be lehet majd jelentkezni fikablogra…

  43. lopimpili szerint:

    Az spambejelentésnél egyenesen praktikus lenne :D

  44. GreenTeam szerint:

    Nyílt levél a Cinedub csapatnak

    Kedves Cinedub, két alternatíva volt, vagy bilincsben vitetünk el titeket a nézőtérről, vagy ráveszünk titeket a visszavonulásra. Az utóbbi változat előbb sikerült. Nektek is jobb így, és hosszú távon a felhasználóknak is. A filmforgalmazók is nyúlhatnak nemhivatalos eszközökhöz, ha a helyzet úgy kívánja…

    GreenTeam

  45. Csí szerint:

    ez komolyan elhangzott (leíródott) valahol vagy csak az én hátamon állítgatjátok szőrt így vasárnap reggel?:)

  46. mrthll szerint:

    Érdekes felfogás.. Törvényszegőket, törvényt szegve. Ráadásul ha igaz, még maguk alatt is vágják a fát.
    Persze arról külön oldalakat lehetne írni miért nem veszi meg itthon a magyar a sokszor 3* drágább filmet, mint nyugatabbra, vagy miért rendeli meg külföldről a Blurayt fele/ negyed áron az ember.

  47. calibra szerint:

    GreenTeam ti egy szánalma gyökerek vagytok

  48. reboot szerint:

    elnézést kérek a következő ért:

    OFF:greenteam a jó édes kurva anyád, hagy basszon fejbe baltával de senkiházi fasz.
    /OFF

    jó a blog

  49. calibra szerint:

    nehogy már 2-3 bunkó paraszt akarja megmondani hogy hosszú távon mi lesz jó több 100 000 embernek,GreenTeam anyádba mennél vissza

  50. Ballege szerint:

    a gríntimnek sok szeretettel küldöm

    http://www.youtube.com/watch?v=9f2119vJNPE

  51. lolkabolka szerint:

    Most éppen Vilibaa néven akciózik a GreenTeam
    PROOF:
    http://noob.hu/2010/03/21/hazugbanda.png
    de holnap leszedem a mackó félét is nagyon szívesen és behúzom mindhárom hangot audacitybe, aztán rögtön látszódni fog a turpisság.
    Szakadt volna a fejetek anyátokba szülésnél szerencsétlen kis pöcsök.

  52. mrthll szerint:

    Érdekes ez a greenteam aka villibaa aka magdi aka Klaudia aka noobh, a végén kiderül valami BK van 12 éves bagázs..
    Állítolag nem cinedubtol van a hang, de mégis.. De legalább ne kamuznának DVD tk t, vagy más forrást nfo ba..

    http://noob.hu/2010/03/22/greenteam_roxx.jpg

  53. Psychoka szerint:

    A cikk mellett állok…bár nem érdekel:D

  54. Max szerint:

    Olyan kár, hogy felhagytál a rilanzálással, most lenne anyag az elrettentőscreenshotokhoz.

  55. Psychoka szerint:

    Mivel rettenteném el őket? Azzal, hogy én képes voltam pörgetni a gépet órákon keresztül, nem egy félórán belül leszedni az anyagokat majd összeilleszteni?:P Egyébként találsz screenshoot-okat pár torrentoldalon vágd be őket:D Kit ééérdekel?-.- Erről szól az életetek emberek észrevettétek már? Vannak dolgok amik felhúzzák nekem is az agyam de nem éppen a P2P az ami eszt teszi:D de ááá mindegy..ne idegeskedjetek:D

  56. omfg szerint:

    Wall-E.2008.Farewell.720p.BDRiP.XviD.Hun.Eng-XVRL

    nem akarok ünneprontó lenni…, de éljen!

  57. monitorhuszár szerint:

    Irj le egy címet,amit te csináltál,és tökéletes,mert már nagyon kiváncsi vagyok arra,hogy ti fikaírók mit alkottok….

  58. h264 szerint:

    “az új lejátszók már támogatják a h264 lejátszását - de ez még a jövő zenéje.”

    Aztán ki a fa@omnak kell?
    Az ilyen hülye felfogás vezet mindig arra,hogy sokan istenként tekintenek a h264 készitőkre , ajnározokra.
    Nem fog 1-2százezer ember azért új DVD lejátszót venni mert xy h264 kódolásu filmet gyárt. Inkább egy-kétt kattintásos überbrutálgyorsan át kódolja sima xvidre :)))))
    Ébresztő!!
    Full igaza van Psychokanak.

  59. mozizó szerint:

    nem is kell új dvd lejátszókat venni, a normális tv-ken 2009 óta médialejátszó is van. kép, zene, film. sokkal jobb nagyképernyőn nézni képeket és videókat számítógép nélkül. persze én csak a családi felvételeket nézem az onokákról…

  60. lopimpili szerint:

    Sőt, pármillás házimozin nézni a gyári bluray-t, na az aztán az igazi élmény. Sajnos azonban erre csak egy elég szűk rétegnek futja. A scene szabályainak pont az lenne az értelme, hogy lehetőleg az ötezer forintos tesco-s szaron is lejátszhatók legyenek a ripek. Normális cuccokon, vagy pc-n való nézésre meg ott vannak a 720p-k és az 1080p-k, amik látványosan szebbek.

  61. Spion szerint:

    @ lopimpili

    Ironizált.

Leave a Reply